072-3300504

מקצוע חדש בבחינות הבגרות: המגילות הגנוזות

התוכנית הניסויית של היחידה החמישית בבחינת הבגרות בתנ"ך מיועדת בשלב הראשון ל-20-15 תלמיד י"ב בתיכונים הממלכתיים בלבד, מירושלים וסביבותיה; המגילות הגנוזות יילמדו במסגרת היחידה החמישית לבחינת הבגרות המורחבת בתנ"ך-"סוד המדבר-מוטיב המדבר במקרא ובמגילות מדבר יה

| 08-05-2002 12:59:00



החל משנת הלימודים הבאה תוכנס תוכנית לימודים ניסיונית חדשה לבחינת הבגרות המורחבת בתנ"ך, ברמה של חמש יחידות לימוד –המגילות הגנוזות. דר' אדולפו רויטמן, יוזם התוכנית, אמר כי " המגילות הגנוזות הן התגלית הארכיאולוגית החשובה ביותר שהתגלתה בארץ ישראל של המאה ה-20, התיעוד הקדום ביותר השופך אור על חיי האומה עד שלהי תקופת בית שני, אולם מעטים מאזרחי המדינה יודעים מה הן המגילות הגנוזות-האוצר התרבותי החשוב ביותר שלנו. במערכת החינוך, המורים והתלמידים לא יודעים עליהם כלל. עד כה המגילות הגנוזות היו נחלת הארכיאולוגים בלבד ויש לשנות מצב זה".
התוכנית הניסויית של היחידה החמישית בבחינת הבגרות בתנ"ך מיועדת בשלב הראשון ל-20-15 תלמיד י"ב בתיכונים הממלכתיים בלבד, מירושלים וסביבותיה. לפי דרישות משרד החינוך, היקף הלימודים יהיה 60 שעות בשנה.
המגילות הגנוזות יילמדו במסגרת היחידה החמישית לבחינת הבגרות המורחבת בתנ"ך-"סוד המדבר-מוטיב המדבר במקרא ובמגילות מדבר יהודה".
תוכנית הלימודים כוללת מלבד הפרק על סיפור גילוין של המגילות הגנוזות, תוכנן הספרותי, אורח חייהם של אנשי כת מדבר יהודה והממצאים הארכיאולוגים, גם סיור במדבר יהודה כדי להכיר את תנאי החיים בו. בנוסף, יסיירו התלמידים במערות קומראן וברובע היהודי, כדי ללמוד על ירושלים בתקופה ההרודיאנית.
דר' רויטמן ציין כי "התוכנית הניסויית תפעל בהיכל הספר במשך שנתיים ובפרק זמן זה יוכשרו מורים לתנ"ך ברחבי הארץ, כדי שיוכלו ללמד פרק זה בבחינת הבגרות לתלמידים נוספים".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד