072-3300504

מסיבת סיום ל"אבודים"

גם הסטודנטים של Ball State University נפגשו לצפייה המונית ומשותפת בפרק האחרון של "אבודים", הסדרה שהכניסה את הפילוסופיה והמדע למיינסטרים. כתבה נטולת ספויילרים

דפנה גוטפריד | 24-05-2010 11:57:00

שש שנים עברו מהרגע בו התרסקו נוסעי טיסת אושיאניק 815 על האי המסתורי, ומאז התעוררו יותר שאלות משצופי "אבודים" ידעו לפתור.

הפרק האחרון של "אבודים" ששודר אמש בארצות הברית ובישראל לפנות בוקר (שני) עורר התרגשות מרובה בקרב מעריצי הסדרה שעקבו בשקיקה אחר כל התרחשות מוזרה על האי. מעריצים רבים בחרו להתקבץ סביב מדורת השבט לצפייה משותפת בפרק שיסגור את הסדרה ואולי יענה על שאלות פילוסופיות שעלו במהלך שש עונות הסדרה.

באוניברסיטת Ball State שבאינדיאנה בחרו הסטודנטים להפוך את הצפייה בפרק למסיבה של ממש בנושא "אבודים" והזמינו את כל חבריהם. אוסטין לוגאר, סטודנט בבית הספר לתקשורת של האוניברסיטה, היה אחראי על הארגון.

הסטודנטים שנכחו במסיבת סיום העונה של "אבודים" התחפשו בתלבושות הקשורות לסדרה, לוגאר, למשל, היה מחופש לראש דהרמה, כשלבש גלימה עליה מודפס סמל המחלקה למחקר וגילוי של אפליקציות חומריות. כמובן, שגם הייתה עוגה עליה סמל דהרמה וגם המספרים המסתוריים: 23,16,15,8,4 ו-42.


זה לא מפתיע ש"אבודים" מעוררת עניין גדול בקרב סטודנטים ואקדמאים, מעבר להיותה סדרת מתח משובחת היא גם מכילה אלמנטים פילוסופיים והיסטוריים רבים בעלי משמעויות עמוקות, ההופכות את כל העניין סביב הסדרה למרגש עוד יותר. לאגר אומר כי התאהב בסדרה כבר מהרגע הראשון בזכות "קו העלילה השאפתני והאינטליגנטי שלה", עוד הוסיף כי "התוכנית עוררה שאלות פילוסופיות כדי להוסיף תוכן, ולהעשיר את הסצנות ולכן היא מספקת חוויה ייחודית. ישנה התייחסות למדע אך היא גם מבדרת".

שמות כמו, לוק, יום ורוסו, שהם שמות פילוסופים ידועים בהם התהדרו גם דמויות בולטות מהסדרה, הם רק חלק קטן מהמטען האינטלקטואלי שהיא הביאה. היו בה גם אלמנטים מהתנ"ך כמו שמות דמויות (ג'ייקוב, למשל), התייחסות לספר "שמות" וציטוטים מתוך ספר "בראשית" וספר "תהילים".

בנוסף, ישנה התייחסות לתורות עתיקות כמו, בודהיזם (דהרמה היא תורתו של בודהה) לפילוסופיה סינית, אלמנטים אינדיאנים, מיתולוגיה היוונית, מיתולוגיה המצרית ולכתב החרטומים (הידרוגליפים) של תרבות מצרים העתיקה. כל אלו לפני שהתייחסנו לתיאוריות על עולמות מקבילים, מסע בזמן, המשמעות הפילוסופית של סיבה-תוצאה והענן השחור שלבש את דמותו של ג'ון לוק.

watch together, die alone
watch together, die alone
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד