072-3300504

הסטוץ שהטעה אותי

מחקר חדש חושף כי סטודנטים הם יותר רומנטיים ממה שנדמה ובעצם מעדיפים לצאת לדייט מאשר להיות מעורבים בסטוץ. מופתעים? כל ההסברים בפנים

איתי קינן | 10-05-2010 10:58:00

מחקר חדש בפסיכולוגיה שנערך באוניברסיטת מדיסון מצא, באופן מפתיע, כי סטודנטים מעורבים בסטוצים פי שתיים מאשר יוצאים לדייטים ממש. החלק מעורר התמיהה בתוצאות המחקר הוא שמרבית הסטודנטים משני המינים שלקחו בו חלק הודו כי הם מעדיפים לצאת לדייטים "מסורתיים" על פני האפשרות לסטוץ. תדהמה.

95 אחוז מהנשים אמרו כי הן היו מעדיפות דייט על פני סטוץ, וכ-77.5 אחוז מהגברים ענו באותו אופן, כפי שפורסם ב"וושינגטון פוסט".

אז למה בעצם הם לא יוצאים לדייטים? ארני קהן, אחד משלושת החוקרים שערכו את המחקר, מסביר כי התופעה נובעת מתוך משהו שנקרא "אי-ידיעה פלורליסטית", כלומר, כולם עושים את זה, אז זה חייב להיות טוב. אחד המחקרים המוקדמים של קהן מראים כי שני המינים מפריזים במידת ההנאה של בני המין השני מהסטוץ. כלומר, נשים מניחות שהגברים יותר נהנים מהמפגש החד פעמי, ולהיפך.

יתרה מכך, סטודנטים אף ציינו כי חברים אחרים מבני מינם מאוד נהנים מסטוצים, בניגוד אליהם. "בגלל שכולם מעורבים בסטוצים אז אתה מניח כי הם נהנים מכך, בזמן שאתה יודע על עצמך שאתה פחות נהנה מכך, אבל אתה מיישר קו עם כולם", הסביר קהן, "סטודנטים הם מאוד קונפורמיסטים".

המחקר גם מנסה להסביר מדוע סטוצים הפכו לכל כך מקובלים. דייטים נתפסים כמעשה מסוכן יותר, בזמן שאתה יוצא לדייט את חושף את עצמך הרבה יותר ואתה עלול להיפגע. "גברים מדברים בעיקר על דחייה", אומר קהן, "כשאתה מעורב בסטוץ אתה לא הולך להרגיש את כאב הדחייה כי רוב הסיכויים שאתה שיכור".

נתון זה מתבסס על מחקרים מוקדמים יותר שערך אשר הוכיחו כי מרבית הסטוצים מתקיימים כשבני הזוג הם לאחר צריכת אלכוהול.

220 הסטודנטים שהשתתפו במחקר ציינו כי הם לגמרי מודעים לסכנות שבסטוצים. שני המינים ציינו כי הפוטנציאל ללב שבור הוא הגורם המאיים ביותר בדייטים מסורתיים. עם זאת, ברגע שמוציאים את גורם האלכוהול מתוך המשוואה מרבית המשתתפים במחקר הודו כי במצב כזה היו בוחרים בדייט אמיתי על פני סטוץ. כך שלמרות מה שנדמה, לרומנטיקה עוד יש סיכוי.

עזבי אותך מסקס, בואי נצא לדייט
עזבי אותך מסקס, בואי נצא לדייט
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד