072-3300504

מכורים לפייסבוק?

מחקר חדש שנערך בארצות הברית חושף כי להתמכרות לפייסבוק ולסמסים סימפטומים דומים להתמכרות לסמים ולאלכוהול. אל תמהרו ללחוץ על כפתור הלייק

איתי קינן | 27-04-2010 10:50:00

200 סטודנטים התבקשו לוותר על השימוש בכל אמצעי המדיה, טלפונים סלולריים, רשתות חברתיות, הודעות טקסט ואינטרנט בכלל למשך יום שלם, במסגרת המחקר שנערך באוניברסיטת מרילנד, ארה"ב. לאחר 24 שעות החלו הנבדקים לגלות סימנים של גמילה הדומים לסימפטומים של גמילה מסמים ואלכוהול כמו השתוקקות, חרדה ורצון עז לאותם אמצעים יחד עם חוסר יכולת לתפקד כרגיל.

סוזן מולר, מנחת המחקר ומרצה לעיתונאות באוניברסיטה, אמרה כי סטודנטים רבים תיארו עד כמה הם שונאים להישאר ללא גישה לאמצעי המדיה שלהם וחלק אף השוו זאת לאובדן משפחה וחברים.

"אני בפירוש מכור והתלות הזו מעוררת סלידה", אמר אחד הסטודנטים, "הבעלות על בלאקברי, לפטופ, טלוויזיה ואייפוד לקחה מאנשים את היכולת לפשוט מעליהם את עור המדיה שלהם".

מולר סיפרה כי הנבדקים התלוננו בעיקר על המחסור בהודעות אס.אם.אס, שימוש בתוכנות מסרים מידיים וחוסר הגישה למיילים ופייסבוק.

"סמסים ומסרים מידיים לחברים מעניקים לי תחושה של נוחות", כתב אחד הסטודנטים שתיאר את הרגשתו, "כשלא היו לי המותרות האלו הרגשתי בודד ומנותק מחיי".

אגודת הפסיכיאטריה האמריקאית לא מכירה בהתמכרות לאינטרנט כהפרעה. עם זאת אין ספק שיש לכך השפעה על אורח החיים המודרני.

דוגמא קיצונית לכך התפרסמה באמצעי התקשורת בדרום קוריאה, בה סופר על תינוקת בת שלושה חודשים שמתה מתת תזונה לאחר שהוריה שיחקו במחשב כ-12 שעות בממוצע ביום, במשחק בו הם מגדלים ילד וירטואלי.

מרכז בשם "ריסטארט" הפועל בארצות הברית, נפתח בשנה שעברה במטרה לטפל במקרים קיצוניים של שימוש מופרז באינטרנט, משחקי מחשב והודעות טקסט. באתר ניתן למצוא דוגמאות רבות לסיפורים אישיים של סטודנטים שנשרו מהלימודים בעקבות שימוש מופרז באמצעי המדיה השונים.

הסטודנטים באוניברסיטת מרילנד לא גילו נאמנות למשדרי חדשות ולא גילו הבחנה בין מידע חדשותי למידע כללי. "אכפת להם יותר מהדברים הקטנים שקורים לחבריהם ובני משפחתם והם לא גילו כל עניין בחדשות הנוגעות לעולם החיצון". אמר ד"ר ריימונד מקאפרי שלקח חלק במחקר. "לא נראה כי הם מגלים נאמנות כלשהי לאפליקציות העוסקות בחדשות חיצוניות".

גם בסאות' פארק מתקשים להתנתק
גם בסאות' פארק מתקשים להתנתק
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד