072-3300504

מידע כללי על האוניברסיטה הפתוחה

האוניברסיטה הפתוחה היא האוניברסיטה הגדולה בישראל. לומדים בה מעל 50,000 סטודנטים וסטודנטיות, והיא מעניקה תארים לכ-4,000 בוגרים ומוסמכים חדשים מדי שנה. האוניברסיטה הפתוחה מציעה מגוון תכניות לימוד לתואר ראשון, לתואר שני, ללימודי תעודה ולתעודת הוראה, ובשנת 2022 הושקה בה גם תכנית ללימודי דוקטורט בחינוך.
 

גמישות היא שם המשחק

 
שיטת הלימוד הייחודית לאוניברסיטה הפתוחה מבוססת על גמישות מירבית. הסטודנטים מחליטים מתי ללמוד (בבוקר או בערב), באיזה קצב (קורס אחד, שניים או שלושה בכל סמסטר), איפה ואיך ללמוד – בכיתות קטנות במרכזי לימוד ברחבי הארץ, במפגשים מקוונים, באתרי הקורסים ובאמצעות ספרי הלימוד שנשלחים עד הבית, ופותחו על ידי מיטב המומחים בתחומם. 
האוניברסיטה הפתוחה מתמחה בטכנולוגיות למידה מתקדמות, והיא מובילה את מהפכת הלימודים מרחוק בהשכלה הגבוהה בישראל עוד מיום הקמתה.
 
הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה יכולים לבנות לעצמם תכנית לימודים שמשתלבת במסלול החיים שלהם, ויכולים להתחיל ללמוד כבר בתיכון, במהלך השירות הצבאי, במקביל לעבודה ולפיתוח קריירה, ואפילו בחו"ל. 
 

לימודים שמוכוונים לשוק העבודה

 
דורות של בוגרי האוניברסיטה הפתוחה מעידים על היכולות שרכשו במהלך לימודיהם: יכולת למידה עצמית, יצירתיות, אחריות, משמעת עצמית ומיקוד. תכניות לימודים רבות באוניברסיטה הפתוחה נועדו להכין את הסטודנטים לעולם האקדמי והתעסוקתי של המאה ה-21 – עם התמחויות רלוונטיות, חיבור לשטח וקורסים המשלבים התנסות מעשית. 
 

מנגישים את ההשכלה הגבוהה

האוניברסיטה הפתוחה דוגלת בגישה ייחודית המשלבת מצוינות אקדמית ורמת לימודים גבוהה לצד קבלה לתואר ראשון ללא תנאים מוקדמים (תעודת בגרות או מבחן פסיכומטרי). כך למעשה, הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה נדרשים להוכיח רק את יכולותיהם במהלך הלימודים האקדמיים עצמם. 


תכנית אקדמיה בתיכון

 
האוניברסיטה הפתוחה הייתה המוסד האקדמי הראשון בישראל שאפשר לתלמידי תיכון מצטיינים להתחיל ללמוד לתואר ראשון במגוון תחומי לימוד, כבר במהלך הלימודים בתיכון. התוכנית מיועדת לתלמידים מכיתה ט' עד י"ב, חדורי מוטיבציה וסקרנים, המחפשים עניין ואתגר לימודי ייחודי תוך מחשבה על העתיד. מעבר לאפשרות לצבור נקודות זכות אקדמיות לתואר, יכולים התלמידים בתכנית להמיר את יחידות הבגרות במקצועות מסוימים באמצעות לימוד קורסים אקדמיים.

למידע מפורט על אקדמיה בתיכון >
 

 
 

מסלולי תואר ראשון

מסלולי תואר שני

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
סניפים
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד