072-3300504

תואר ראשון BA - כלכלה ומנהל

המרכז האקדמי רופין 2

תנאי קבלה
• פסיכומטרי של 550 לפחות או מתכוונים להיבחן או
• בעלי ממוצע בגרות משוקלל של 100 לפחות ללא פסיכומטרי.
כמה זמן לומדים
- 3 שנים, 3-4 ימים בשבוע (בהתאם לשנת הלימודים)
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר B.A. בכלכלה ומנהל
פרטים על תואר ראשון BA - כלכלה ומנהל
המחלקה לכלכלה ומנהל היא המחלקה הוותיקה ברופין ופועלת מאז שנת 1978. תכנית הלימודים בכלכלה ומנהל מקנה לבוגריה כלי ניתוח וידע תיאורטי ומעשי להבנת תהליכים כלכליים ברמה הלאומית והבינלאומית (מאקרו) ולהבנת ההתנהגות הכלכלית של משקי בית וחברות עסקיות (מיקרו). התכנית מציעה מסלולי לימוד מגוונים ומציידת את הסטודנטים בידע מקיף על המגמות הכלכליות העולמיות כגון גלובליזציה, שווקים מתעוררים ומשברים פיננסיים ועל השתלבותה של הכלכלה הישראלית במגמות אלו.
 
התכנית חושפת את הסטודנטים לאירועים מהזירה הכלכלית והפיננסית ולסוגיות אקטואליות מהמציאות הכלכלית והחברתית השוררת כיום בארץ ובעולם. הסטודנטים לומדים להכיר את משקים שבין כלכלה וחברה, על רקע המבנה של החברה בישראל והוויכוח על גבולות אחריותה של המדינה.
 
בשוק העבודה גדל והולך הביקוש לעובדים בעלי ידע אקדמי בתחומי הכלכלה והכשרה במקצועות המימון והמנהל, ולכן תכנית הלימודים מדגישה את הכלכלה הפיננסית ואת השילוב שבין הכלכלה למקצועות המימון והמנהל.
 
בתחילת שנת הלימודים השנייה הסטודנט רשאי לבחור אחד מתוך ארבעת מסלולי ההתמחות הבאים:
 
 
- התמחות במימון וייעוץ פיננסי: התמחות זו מקנה לסטודנטים הבנה בסיסית של פעילות שוק ההון והתמצאות במושגים, בתהליכים ובמודלים בתחומי המימון ושוק ההון. ההתמחות מציידת את הסטודנטים בידע ובכלים הנחוצים להם כדי לקבל החלטות בתחומי הניהול הפיננסי ולהשתלב בצוותים מקצועיים וניהוליים העוסקים בתחומים אלו בפירמות ובחברות ייעוץ לפירמות. הלימודים בהתמחות מעניקים לסטודנטים את הרקע הנדרש לבחינות של הרשות לניירות ערך לשם קבלת תעודת יועץ השקעות ומנהל תיקי השקעות בשוק ההון.
- התמחות במימון וביטוח וניהול פנסיוני: סוגיות של עיצוב מערכות פנסיה ניצבות כיום בראש סדר העדיפויות של העובדים וקובעי המדיניות הכלכלית והחברתית בעולם המערבי. הרפורמות שבוצעו בשוק ההון הישראלי ובמערכת הפנסיה התעסוקתית הובילו לפתיחתן של קרנות פנסיה חדשות, להעברת הבעלות על הקרנות וקופות הגמל לחברות ביטוח ובתי השקעות ולמתן הרשאה לבנקים לעסוק בייעוץ פנסיוני. על רקע התפתחויות אלו גדל הביקוש לעובדים מיומנים בתחומי הביטוח והפנסיה הן בתחום הייעוץ והן בתחום השיווק. התמחות זו פורשת בפני התלמידים את ההיבטים הכלכליים ואת שיטות המימון של מערכות פנסיה ואת מרכזיותו של החיסכון לטווח ארוך בשוק ההון. ההתמחות גם מעניקה לסטודנטים את הרקע לבחינות מטעם הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר לשם קבלת רישיון סוכן שיווק או יועץ פנסיוני.
 
חדש, התמחות במערכות מידע: התמחות זאת שמה דגש טכנולוגי ומעשי על היבטי נחשוב ניהוליים וטכנולוגיים ועל קישורת לעולם העסקים, המסחר ןהאינטרנט. הידע התאורטי וההתנסות המעשית במערכות של טכנולוגיות מידע מעניקים לבוגרים יתרון בהשתלבות ככלכלנים ואנשי מימון במגוון תפקידים בעולם העסקים והמסחר, בהם נדרשים היכרות עם כלי מחשוב ניהוליים ומיומנויות של ניתוח ועיבוד נתונים כלכליים ופיננסיים.
 
מסלול אישי: תכנית לימודים שמותאמת לסטודנט באופן אישי. סטודנטים הבוחרים במסלול זה חייבים להשתתף בכל קורסי החובה בכלכלה ובמנהל כבסיס ללימודיהם ורשאים לבנות מערכת אישית מקורסי בחירה שמעניינים אותם במגוון תחומים, לרבות קורסי בחירה ממחלקות אחרות: כלכלה, ניהול, מימון, מחשבים, שיווק, לימודי סביבה ומשאבי אנוש. המסלול האישי מאפשר לקבל תואר בוגר (BA) כלכלה ומנהל ולזכות בזווית ראייה מקצועית רחבה ובהיכרות מעמיקה עם תחומי לימוד נוספים.
 
מידע נוסף
* שכר לימוד אוניברסיטאי.
 

עוד מסלולי לימוד – המרכז האקדמי רופין 2

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
40250 0, עמק חפר
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד